Οι δύο εταιρείες αναπτύσσουν ανταγωνιστικούς κινητήρες, τους XA102 και XA103 αντίστοιχα, για να τροφοδοτήσουν το μαχητικό έκτης γενιάς επόμενης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας για να παρέχει αεροπορική υπεροχή.
Ενώ το μέλλον του προγράμματος μαχητικών παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο λόγω των σοβαρών περιορισμών του προϋπολογισμού της Πολεμικής Αεροπορίας, ακόμη και αν οι εργασίες δεν προχωρήσουν, οι νέοι κινητήρες αναμένεται να χρησιμοποιηθούν τόσο στο πρόγραμμα μαχητικών έκτης γενιάς του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ όσο και στο F-35.Ενώ η General Electric και η Pratt & Whitney ανέπτυξαν προηγουμένως κινητήρες επόμενης γενιάς για το F-35, οι οποίοι αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Adaptive Engine Transition που διακόπηκε το 2023, η συνεχής χρήση προηγμένων εκδόσεων του τρέχοντος κινητήρα F135 για το μαχητικό αεροσκάφος θεωρείται μη βιώσιμη μακροπρόθεσμα καθώς οι απαιτήσεις ισχύος του συνεχίζουν να αυξάνονται.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν αναπτύξει έναν εντελώς νέο μαχητικό κινητήρα από τη δεκαετία του 1980, με το F119, το οποίο τροφοδοτούσε το πρώτο τους μαχητικό πέμπτης γενιάς, το F-22, που πέταξε για πρώτη φορά το 1990, ενώ το F135 που τροφοδοτεί το F-35 είναι παράγωγο αυτού του σταθμού.
Η ανάγκη για πιο αποδοτικούς κινητήρες θεωρείται ιδιαίτερα επιτακτική στο θέατρο του Ειρηνικού, καθώς τα μαχητικά αεροσκάφη όχι μόνο πρέπει να λειτουργούν σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, αλλά η εισαγωγή νέων γενιών αεροηλεκτρονικών και πιθανώς κατευθυνόμενων όπλων συνεχίζει να αυξάνει σημαντικά τις απαιτήσεις ισχύος. Δεδομένου ότι τόσο το XA102 όσο και το XA103 δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα εργασιών για το ακυρωμένο πρόγραμμα προσαρμοστικής αντικατάστασης κινητήρα, εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική πιθανότητα ότι θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για τον επανεξοπλισμό των μαχητικών F-35 από τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
. На дорогах Бразилии появился настоящий зверь: вот чем хорош новый байк Shotgun 650 2026
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου