Το κλειδί στην αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπόσχεται ότι κατέχει η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής συσσωρευτών Toshiba.
Μια νέα τεχνολογία κατασκευής της ανόδου των γνωστών μας μπαταριών ιόντων λιθίου, αναμένεται να μειώσει στο 1/3 το χρόνο φόρτισης. Με 6 λεπτά σε ταχυφορτιστή, η μπαταρία των 50 KWh ενός αυτοκινήτου θα μπορεί να ανακτά ενέργεια αρκετή για την κάλυψη 320 χιλιομέτρων.
Το μυστικό σύμφωνα με την Toshiba βρίσκεται στο υλικό κατασκευής της ανόδου της μπαταρίας, που είναι από οξείδιο τιτανίου – νιοβίου. Αυτό μπορεί να αποθηκεύσει πολλά περισσότερα ιόντα λιθίου, με αποτέλεσμα να διπλασιάζεται η πυκνότητα της μπαταρίας.
Η Toshiba ανακοίνωσε επίσης ότι αυτό δεν είναι και το μοναδικό πλεονέκτημα της νέας γενιάς μπαταριών, με την ονομασία SCiB. Ο χρόνος φόρτισής τους είναι πολύ ταχύτερος, η διάρκεια ζωής τους πολύ μεγαλύτερη, ενώ η ανθεκτικότητά τους πολύ αυξημένη.
Πειραματικά αποδεδειγμένα, η νέα γενιά μπαταριών της Toshiba θα διατηρεί το 90% της αρχικής ικανότητας αποθήκευσης ενέργειας μετά από 5.000 κύκλους πλήρους φόρτισης – αποφόρτισης, με προσδοκώμενη διάρκεια ζωής τουλάχιστον τα 10 έτη.
Παρά τα επαναστατικά της χαρακτηριστικά, η μπαταρία της Toshiba θα μπορεί να παραχθεί στις υπάρχουσες γραμμές συναρμολόγησης των εργοστασίων συσσωρευτών και έτσι δεν απαιτεί νέες μεγάλες επενδύσεις για την εμπορική της εκμετάλλευση.
Συσσωρευτές με αυτά τα χαρακτηριστικά, που αναμένονται το 2019 στην αγορά, είναι βέβαιο ότι θα λύσουν το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα εξάπλωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτό της γρήγορης φόρτισης.
Ταυτόχρονα ωστόσο, εκατοντάδες εταιρείες σε όλο τον κόσμο και ερευνητικά κέντρα πανεπιστημίων, αναπτύσσουν δεκάδες νέες τεχνολογίες συσσωρευτών. Καθώς την επόμενη δεκαετία όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προγραμματίζουν την διάθεση στην αγορά πολλών ηλεκτρικών μοντέλων, η βιομηχανία των συσσωρευτών αναμένεται να είναι η πιο πολλά υποσχόμενη για τεράστια κέρδη.
Από κολοσσούς της πληροφορικής και τεράστιους ομίλους κατασκευαστών αυτοκινήτων, έως μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις και μεγάλες ενεργειακές πολυεθνικές, όλοι ψάχνουν μια θέση στον ήλιο της νέας αποχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Καθώς αυτή θα έρθει πολύ γρήγορα και θα έχει τρομερές ευκαιρίες.
πηγη
Μια νέα τεχνολογία κατασκευής της ανόδου των γνωστών μας μπαταριών ιόντων λιθίου, αναμένεται να μειώσει στο 1/3 το χρόνο φόρτισης. Με 6 λεπτά σε ταχυφορτιστή, η μπαταρία των 50 KWh ενός αυτοκινήτου θα μπορεί να ανακτά ενέργεια αρκετή για την κάλυψη 320 χιλιομέτρων.
Το μυστικό σύμφωνα με την Toshiba βρίσκεται στο υλικό κατασκευής της ανόδου της μπαταρίας, που είναι από οξείδιο τιτανίου – νιοβίου. Αυτό μπορεί να αποθηκεύσει πολλά περισσότερα ιόντα λιθίου, με αποτέλεσμα να διπλασιάζεται η πυκνότητα της μπαταρίας.
Η Toshiba ανακοίνωσε επίσης ότι αυτό δεν είναι και το μοναδικό πλεονέκτημα της νέας γενιάς μπαταριών, με την ονομασία SCiB. Ο χρόνος φόρτισής τους είναι πολύ ταχύτερος, η διάρκεια ζωής τους πολύ μεγαλύτερη, ενώ η ανθεκτικότητά τους πολύ αυξημένη.
Πειραματικά αποδεδειγμένα, η νέα γενιά μπαταριών της Toshiba θα διατηρεί το 90% της αρχικής ικανότητας αποθήκευσης ενέργειας μετά από 5.000 κύκλους πλήρους φόρτισης – αποφόρτισης, με προσδοκώμενη διάρκεια ζωής τουλάχιστον τα 10 έτη.
Παρά τα επαναστατικά της χαρακτηριστικά, η μπαταρία της Toshiba θα μπορεί να παραχθεί στις υπάρχουσες γραμμές συναρμολόγησης των εργοστασίων συσσωρευτών και έτσι δεν απαιτεί νέες μεγάλες επενδύσεις για την εμπορική της εκμετάλλευση.
Συσσωρευτές με αυτά τα χαρακτηριστικά, που αναμένονται το 2019 στην αγορά, είναι βέβαιο ότι θα λύσουν το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα εξάπλωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτό της γρήγορης φόρτισης.
Ταυτόχρονα ωστόσο, εκατοντάδες εταιρείες σε όλο τον κόσμο και ερευνητικά κέντρα πανεπιστημίων, αναπτύσσουν δεκάδες νέες τεχνολογίες συσσωρευτών. Καθώς την επόμενη δεκαετία όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προγραμματίζουν την διάθεση στην αγορά πολλών ηλεκτρικών μοντέλων, η βιομηχανία των συσσωρευτών αναμένεται να είναι η πιο πολλά υποσχόμενη για τεράστια κέρδη.
Από κολοσσούς της πληροφορικής και τεράστιους ομίλους κατασκευαστών αυτοκινήτων, έως μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις και μεγάλες ενεργειακές πολυεθνικές, όλοι ψάχνουν μια θέση στον ήλιο της νέας αποχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Καθώς αυτή θα έρθει πολύ γρήγορα και θα έχει τρομερές ευκαιρίες.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου